Domæner i trængsel – noget for hackere?


Den tid, hvor en vigtig del af at lave en website var at “finde på et navn som folk kan huske” er (vistnok) omme for de fleste og i stedet afløst af bestræbelserne på at tilrettelægge indholdet med henblik på SEO. Men alligevel er der – ikke mindst i kulturarvsverdenen – visse steder en tendens til at sprede sin virksomhed på rigtigt mange domæner. Hver gang museet eller arkivet laver en ny site, så skal den naturligvis (?!) have sin egen identitet og sit eget domæne.

Det er ikke altid sikkert at det er en smart idé at sprede sin webaktivitet på flere domæner i stedet for at oprette subdomæne eller lægge en ny site i en folder på hoveddomænet. Jeg har oftest tænkt disse spørgsmål ind i en SEO-kontekst, men hacking er faktisk en anden overvejelse, som jeg måske ikke havde ofret så mange tanker lige i denne forbindelse.

Men jeg blev klogere af at se Matt Cutt´s video. Hver gang man opretter et nyt domæne skaber man også et antal nye poster i Google Alert.